Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza pracovní pozice školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu v okrese České Budějovice
MORAVCOVÁ, Kristýna
Diplomová práce se zabývá pracovní pozicí školního speciálního pedagoga na základních školách hlavního vzdělávacího proudu v okrese České Budějovice. Teoretická část je členěna na pět kapitol, jež obsahují teoretický základ spojený se zpracovanou problematikou. Tato část popisuje vzdělávání žáků se speciálními potřebami a podpůrná opatření. Další kapitoly se věnují například školnímu poradenskému systému a pracovní pozici školního speciálního pedagoga. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, kdy pomocí dotazníkového šetření došlo ke zjištění základních identifikačních údajů, týkajících se sledované pozice pedagogického pracovníka. Další šetření výzkumu je na podkladě kvalitativní metody, kdy dochází pomocí polostrukturovaných rozhovorů k získání odpovědí na výzkumné otázky. Diplomová práce poukazuje na pracovní pozici školního speciálního pedagoga. Popisuje jeho reálnou pracovní náplň v základní škole hlavního vzdělávacího proudu. Dále se zaměřuje na podobu subjektivního vnímání pracovní kompetentnosti školního speciálního pedagoga a na to, jaká je představa školních speciálních pedagogů o jejich dalším profesním směřování. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že v okrese České Budějovice je 15 školních speciálních pedagogů v základních školách hlavního vzdělávacího proudu, kdy tuto pozici vykonávají pouze ženy. Jedná se o zkušenější školní speciální pedagogy. Dále bylo zjištěno, že pozice školního speciálního pedagoga bude dle dotazovaných stále více žádaná.
Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze
Svobodová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá postoji vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze. Teoretická část vymezuje pojmy integrace, inkluze a jejich historický vývoj. Dále se zabývá faktory, jež se podílí na úspěšnosti vzdělávací inkluze a vhodnou přípravou podmínek pro vzdělávání žáků s různým typem speciálně pedagogických potřeb na základní škole. Praktická část analyzuje výsledky, jež byly v průběhu výzkumu nashromážděny, a objasňuje, jak se vybrané cílové skupiny k této problematice staví. Klíčová slova: Integrace, inkluze, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, rodina, základní škola, speciálně pedagogická diagnostika, poradenství
Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci
Wudiová, Markéta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce na téma "Práce učitelů základních škol s žáky - cizinci" prezentuje teoretický rámec vzdělávání těchto žáků. Definuje základní pojmy, představuje statistické údaje o četnosti žáků - cizinců na českých školách, legislativní rámec a hlavní příčiny náročnosti vzdělávání žáků - cizinců. Cílem empirické části je zjistit připravenost pedagogů na práci s žáky - cizinci, osobní postoje učitelů ke vzdělávání těchto žáků a hodnocení dostupnosti pomůcek a podpory. Výsledky jsou prezentovány analýzou provedených kvalitativních rozhovorů. Z dat vyplývá nedostatečná připravenost pedagogů na výuku žáků - cizinců v rámci vysokoškolského studia a omezená nabídka kurzů dalšího vzdělávání v oblasti, přestože jsou tyto kurzy pedagogy hodnoceny jako přínosné. Hodnocení náročnosti výuky je velmi individuální, odvíjí se především od úrovně jazykové vybavenosti jednotlivých žáků a také od podobnosti mezi mateřským jazykem žáka a češtinou. Na nabídku podpory učitele v této problematice má velký vliv konkrétní škola. KLÍČOVÁ SLOVA žáci - cizinci, žáci s odlišným mateřským jazykem, pedagogika cizinců, žáci se SVP, interkulturní komunikace
Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze
Svobodová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá postoji vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze. Teoretická část vymezuje pojmy integrace, inkluze a jejich historický vývoj. Dále se zabývá faktory, jež se podílí na úspěšnosti vzdělávací inkluze a vhodnou přípravou podmínek pro vzdělávání žáků s různým typem speciálně pedagogických potřeb na základní škole. Praktická část analyzuje výsledky, jež byly v průběhu výzkumu nashromážděny, a objasňuje, jak se vybrané cílové skupiny k této problematice staví. Klíčová slova: Integrace, inkluze, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, rodina, základní škola, speciálně pedagogická diagnostika, poradenství

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.